Riječ je o metodologiji kojom se ocjenjuje primjena poslovnih praksi kompanija, više od zakonom propisanih obaveza, i koja integrira principe održivog razvoja u sustav donošenja odluka i postupanja te na taj način upravlja utjecajem vlastitog poslovanja na okoliš i društvo. Ovakvim pristupom dobri poslovni rezultati prestaju biti jedino mjerilo za vrednovanje uspješnosti kompanije. Može se reći da je uspješna ona kompanija koja ujednačeno vodi računa o svom ekonomskom, društvenom i okolišnom utjecaju, a principi društveno odgovornog poslovanja predstavljaju alat za postizanje održivog poslovnog modela i način upravljanja u kojem se profit ostvaruje na društveno odgovoran i održiv način. Usklađujući se s najnovijim europskim direktivama i standardima, globalnim rejtinzima i Ciljevima održivog razvoja, nekadašnji Indeks DOP-a nadograđuje se i modernizira te postaje Hrvatski indeks održivosti – HRIO.
Komisija za Hrvatski Indeks Održivosti

dr. sc. Mirjana Matešić

Dragica Bagarić

Milka Kosanović

prof. dr. sc. Mislav Ante Omazić

dr. sc. Paul Stubbs

dr. sc. Sanja Tišma

Dijana Varlec

Nataša Novaković

Zašto sudjelovati u HRIO-u
Mogućnost sudjelovanja u ocjenjivanju primjene održivih poslovnih praksi imaju sva poduzeća registrirana u Republici Hrvatskoj koja su u prethodnoj financijskoj godini ostvarila pozitivan financijski rezultat. Poduzeća koja ispune upitnik dobit će cjelovit uvid u razinu primjene održivih i odgovornih praksi u poslovanju i mogućnost za uočavanje područja u kojima mogu unaprijediti svoje prakse. Temeljem rezultata iz upitnika i odluke stručnog povjerenstva, poduzeća s najboljim rezultatom se nagrađuju.
Nagrada HRIO
HRIO je ujedno i nagrada koja se jednom godišnje dodjeljuje poduzećima u četiri glavne kategorije: mala, srednja, velika i javna poduzeća s obzirom na veličinu poduzeća i tip vlasništva. Nagrade se dodjeljuju i poduzećima koja ostvare najbolji rezultat u pojedinom području primjene održivih praksi sa sljedećim kategorijama: održivo korporativno upravljanje, upravljanje okolišem (nagrada za proizvodno i nagrada za uslužno poduzeće), radna okolina, odnosi sa zajednicom, ljudska prava i dječja prava.

Dobitnici nagrada u 2023. godini
Kategorija glavnih nagradaU kategoriji Velikih poduzeća, dobitnik nagrade je: Hrvatski Telekom d.o.o.
U kategoriji Srednjih poduzeća, dobitnik nagrade je: Končar - Institut za elektrotehniku d.o.o.
U kategoriji Malih poduzeća, dobitnik nagrade je: Socijalna zadruga Humana Nova
U kategoriji Javnih poduzeća, dobitnik nagrade je: HP - Hrvatska pošta
u kategoriji održivog korporativnog upravljanja, dobitnik nagrade je: AD Plastik d.d.
u kategoriji radne okoline, dobitnik nagrade je: Holcim (Hrvatska) d.o.o.
u kategoriji upravljanja okolišem, u grupi uslužnih poduzeća, dobitnik nagrade je: Hrvatska poštanska banka d.d.
u kategoriji upravljanja okolišem, u grupi proizvodnih poduzeća, dobitnik nagrade je: Ferro-Preis d.o.o.
u kategoriji odnosa sa zajednicom, dobitnik nagrade je: Inkasator d.o.o.
u kategoriji ljudskih prava, dobitnik nagrade je: L'Oréal Adria d.o.o.
u kategoriji dječjih prava, dobitnik nagrade je: Arena Hospitality Group d.o.o.
Za Najveći napredak u odnosu na prošlu godinu, dobitnik nagrade je: Podravka d.d.
