hrio slika1

Riječ je o metodologiji kojom se ocjenjuje primjena poslovnih praksi kompanija, više od zakonom propisanih obaveza, i koja integrira principe održivog razvoja u sustav donošenja odluka i postupanja te na taj način upravlja utjecajem vlastitog poslovanja na okoliš i društvo. Ovakvim pristupom dobri poslovni rezultati prestaju biti jedino mjerilo za vrednovanje uspješnosti kompanije. Može se reći da je uspješna ona kompanija koja ujednačeno vodi računa o svom ekonomskom, društvenom i okolišnom utjecaju, a principi društveno odgovornog poslovanja predstavljaju alat za postizanje održivog poslovnog modela i način upravljanja u kojem se profit ostvaruje na društveno odgovoran i održiv način. Usklađujući se s najnovijim europskim direktivama i standardima, globalnim rejtinzima i Ciljevima održivog razvoja, nekadašnji Indeks DOP-a nadograđuje se i modernizira te postaje Hrvatski indeks održivosti – HRIO.

Što je HRIO?

Hrvatski indeks održivosti – HRIO je metodologija koja omogućuje sveobuhvatan uvid u primjenu vlastitih održivih poslovnih praksi, osvrt na usklađenost s najnovijim odredbama Europske unije te usporedbu s praksama drugih hrvatskih poduzeća. HRIO metodologija pretočena je u upitnik kojim se ocjenjuju poslovne prakse u šest područja, a to su:

  • održivo korporativno upravljanje
  • radna okolina
  • upravljanje okolišem
  • odnosi sa zajednicom
  • ljudska prava
  • dječja prava

Riječ je o jedinom rejtingu kojim se mjeri razina održivosti poduzeća u Hrvatskoj u kojem godišnje sudjeluje više od stotinu poduzeća, a koji se provodi već sedamnaestu godinu zaredom.

Kako sudjelovati?

Za sudjelovanje u natječaju HRIO moguće je registrirati se putem poveznice https://hrio.hrpsor.hr/register tek nakon otvorenja natječaja. Prijaviti se mogu sva mala, srednja, velika i javna poduzeća registrirana u Republici Hrvatskoj koja su u proteklom financijskom razdoblju poslovale pozitivno. Sudjelovanje u ocjeni vlastiti održivih praksi besplatno je za sva poduzeća iz Republike Hrvatske. Za detalje upitnika HRIO, pratite dop.hr, Linkedin te ostale društvene mreže, a za pitanja u vezi ispunjavanja možete uputiti na e-adrese: hrio@hrpsor.hr, dijana.varlec@hrpsor.hr i nikolina.renic@hrpsor.hr ili na brojeve telefona: ++385 (01) 2230 677 ili 2230 678.

Komisija za Hrvatski indeks održivosti

dr. sc. Mirjana Matešić slika

doc. dr. sc. Mirjana Matešić

Dragica Bagarić slika

Dragica Bagarić

Milka Kosanović slika

Heidi Eterović

prof. dr. sc. Mislav Ante Omazić slika

prof. dr. sc. Mislav Ante Omazić

dr. sc. Paul Stubbs slika

dr. sc. Paul Stubbs

dr. sc. Sanja Tišma slika

dr. sc. Sanja Tišma

Dijana Varlec slika

Dijana Varlec

Nastasa Novakovic slika

Nataša Novaković

publikacije slika
HRIO

Zašto sudjelovati u HRIO-u

Mogućnost sudjelovanja u ocjenjivanju primjene održivih poslovnih praksi imaju sva poduzeća registrirana u Republici Hrvatskoj koja su u prethodnoj financijskoj godini ostvarila pozitivan financijski rezultat. Poduzeća koja ispune upitnik dobit će cjelovit uvid u razinu primjene održivih i odgovornih praksi u poslovanju i mogućnost za uočavanje područja u kojima mogu unaprijediti svoje prakse. Temeljem rezultata iz upitnika i odluke stručnog povjerenstva, poduzeća s najboljim rezultatom se nagrađuju.

Nagrada HRIO

HRIO je ujedno i nagrada koja se jednom godišnje dodjeljuje poduzećima u četiri glavne kategorije: mala, srednja, velika i javna poduzeća s obzirom na veličinu poduzeća i tip vlasništva. Nagrade se dodjeljuju i poduzećima koja ostvare najbolji rezultat u pojedinom području primjene održivih praksi sa sljedećim kategorijama: održivo korporativno upravljanje, upravljanje okolišem (nagrada za proizvodno i nagrada za uslužno poduzeće), radna okolina, odnosi sa zajednicom, ljudska prava i dječja prava.

 

HRIO

Preuzmi upitnik

HRIO

Prijašnji dobitnici

hrio slika
hrio slika
hrio slika

Dobitnici nagrada u 2023. godini

Kategorija glavnih nagrada

U kategoriji Velikih poduzeća, dobitnik nagrade je: Hrvatski Telekom d.o.o.

U kategoriji Srednjih poduzeća, dobitnik nagrade je: Končar - Institut za elektrotehniku d.o.o.

U kategoriji Malih poduzeća, dobitnik nagrade je: Socijalna zadruga Humana Nova 

U kategoriji Javnih poduzeća, dobitnik nagrade je: HP - Hrvatska pošta d.d.

Kategorije za pojedino područje

u kategoriji održivog korporativnog upravljanja, dobitnik nagrade je: AD Plastik d.d.

u kategoriji radne okoline, dobitnik nagrade je: Holcim (Hrvatska) d.o.o.

u kategoriji upravljanja okolišem, u grupi uslužnih poduzeća, dobitnik nagrade je: Hrvatska poštanska banka d.d.

u kategoriji upravljanja okolišem, u grupi proizvodnih poduzeća, dobitnik nagrade je: Ferro-Preis d.o.o.

u kategoriji odnosa sa zajednicom, dobitnik nagrade je: Inkasator d.o.o.

u kategoriji ljudskih prava, dobitnik nagrade je: L'Oréal Adria d.o.o.

u kategoriji dječjih prava, dobitnik nagrade je: Arena Hospitality Group d.o.o.

Za Najveći napredak u odnosu na prošlu godinu, dobitnik nagrade je: Podravka d.d.



Postanite član HR PSOR-a

Ispunite polja

14. konferencija o održivom razvoju i 15. dodjela nagrade HRIO slika

HR PSOR

Jurišićeva 12

10000 Zagreb, Hrvatska

Pogledaj kartu

Postani potpisnik povelje o raznolikost

Ispunite polja

14. konferencija o održivom razvoju i 15. dodjela nagrade HRIO slika

HR PSOR

Jurišićeva 12

10000 Zagreb, Hrvatska

Pogledaj kartu