Razgovarali smo s Anđelkom Švaljekom, generalnim direktorom Regeneracije i predsjednikom UV-a HR PSOR-a
Regeneracija non-wovens bavi se reciklažom tekstilnog otpada, veliki naglasak stavljaa na društveno-odgovorno poslovanje, održivost, ekologiju i dizajn
Razgovarala: Katarina Plećaš
Anđelko Švaljek, rođen je 1968. godine. Svoje osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje završio je u Krapini i Zaboku. U Zagrebu upisuje i završava Tekstilno tehnološki fakultet te stječe kvalifikaciju diplomirani inženjer tekstilne tehnologije.
U Regeneraciji se zapošljava 1993. godine te prolazi put od rukovoditelja proizvodnje, direktora komercijalnih poslova do funkcije generalnog direktora koju obnaša od 2000-te godine.
Kroz funkcije i članstva tijekom godina, aktivan je u različitim organizacijama. Trenutni je predsjednik Upravnog vijeća HR PSOR-a, od 2022. Godine predsjednik je HGK Županijske komore Krapina i predsjednik Grupacije za kružno gospodarstvo pri HGK.
Dobitnik je nagrade menadžer godine za srednja trgovačka društva 2019. godine.
Regeneracija je član HR PSOR-a od 2016. godine te ste jedan od najaktivnijih članova što potvrđuje i vaše imenovanje, prvo za dopredsjednika zatim za predsjednika Upravnog vijeća. Što vas potiče na kontinuirano zalaganje za primjenu održivog poslovanja?
Kao tvrtka koja se od samog početka, a danas kroz svoju članicu Regeneraciju non-wovens bavi reciklažom tekstilnog otpada, kroz sve ove godine, a posebice danas, veliki naglasak stavljamo na društveno-odgovorno poslovanje, održivost, ekologiju i dizajn. U skladu sa svojim mogućnostima podupiremo pojedince, udruge, skupine i projekte koji se tiču kulture, očuvanja okoliša, sporta i svega što moderno društvo zahtijeva s ciljem unaprjeđenja kvalitete života u zajednici u kojoj poslujemo. Tvrtka neprekidno posluje od 1954. g., a to pokazuje da smo kroz to vrijeme stekli dovoljno znanja, iskustva i imali hrabrosti održivost postaviti kao jedan od temeljnih ciljeva poslovanja. Održivost za nas nije perspektiva i menadžerski KPI, već ostati onakvima kakvi jesmo.
Svakoj svojoj aktivnosti i intervenciji na zgradama i zemljištu u vlasništvu pristupamo s idejom koja, osim ekonomske održivosti tvrtke, uključuje potrebe naših susjeda, građana i grada u kojem obavljamo svoju djelatnost, kao i naših zaposlenih te ostalih zainteresiranih dionika.
Osim toga, održivost je za nas zadržati čovjeka u tvrtki cijeli radni vijek, zaposliti njegovo dijete, pomagati školi, dječjem vrtiću, sportskim organizacijama, kroz Dobrovoljno vatrogasno društvo Regeneracija njegovati tradiciju dobrovoljnog vatrogastva unutar tvrtke i sl., a u globalnim tržišnim uvjetima minimizirati utjecaje na okoliš.
U koja područja održivosti najviše ulažete?
Područja održivosti u koja najviše ulažemo su svakako ona koja se tiču kulture, sporta, odgoja i obrazovanja te ekologije. Osim toga, kao tvrtka koja u svojem „genetskom kodu“ nosi recikliranje kao svoju osnovnu djelatnost, očuvanje okoliša nam je jedan od primarnih ciljeva, a u tom području naši su rezultati itekako opipljivi. Godišnje recikliramo 6.000 tona tekstilnog otpada, pretvaramo ga u gotov proizvod i izvozimo te na taj način sprječavamo njegovo odlaganje na smetlišta.
Značajna smo sredstva uložili u uređenje okoliša tvrtke kroz ozelenjivanje i prenamjenu svojeg zemljišta u javne svrhe. Prošle smo godine, primjerice, zasadili 35 stabala na površinama u vlasništvu.
Dobitnici ste dviju nagrada HRIO, za srednja poduzeća i za upravljanje okolišem . Što smatrate ključnim za dobivanje nagrade i gdje smatrate da imate najviše prostora za poboljšanje?
Izuzetno smo sretni što je kroz dodjelu dviju nagrada HRIO naš rad prepoznat kroz upitnik i od strane stručne komisije za procjenu. Pretpostavljamo da je za donošenje odluke o nagradi bilo ključno upravo to što je prepoznata naša usmjerenost ka odgovornom upravljanju okolišem s jedne te odnosima sa zajednicom o kojoj vodimo brigu koliko je god u našim mogućnostima, s druge strane. Važno je napomenuti da smo i prije znali da je naš posao na tragu vrijednosti koje su društveno odgovorne, a dobivanjem nagrade to je samo potvrđeno, a nama je dat poticaj za daljnji rad i razvoj na tom području.
Puno ulažete u lokalnu zajednicu i kulturu, koje biste najvažnije projekte izdvojili?
Ulaganje u lokalnu zajednicu jedno je od područja koje nam je izuzetno važno. Tvrtka posluje nadomak samog centra grada te nam je iz tog razloga važno ne ignorirati potrebe lokalne zajednice i ljudi koji tu žive. U tom smislu, svoja zemljišta koja nisu u proizvodnoj funkciji, a u zajedničkim dogovorima i suradnjama s gradom Zabokom, uređujemo na način da ona budu dostupna i na korist svima. Tako smo, primjerice, na jednom dijelu svog zemljišta uredili prostor koji istovremeno funkcionira kao trg i svojevrsna galerija na otvorenom, gdje u suradnji s Školom za umjetnost, dizajn grafiku i odjeću organiziramo događanja s ciljem promocije i poticanja kreativnosti mladih, odnosno učenika te škole. Također, svoj izložbeno prodajni prostor reGALERIJA, nekoliko puta godišnje ustupamo za izložbe likovnim umjetnicima. Zbog odličnih akustičnih karakteristika, taj prostor potpuno besplatno ustupamo i za koncerte klasične glazbe gdje je na raspolaganju i klavir koji smo kupili i učinili ga dostupnim zainteresiranima. Povrh svega, odličnu suradnju imamo i s udrugama koje se bave promicanjem kulture na području grada Zaboka. Tu ćemo istaknuti lijepu suradnju s udrugom Zabočka urbana kultura (ZUK) kojoj rado izlazimo u susret pomažući im u realizaciji nekih svojih projekata.
Potpisnici ste Povelje o raznolikosti. Koje mjere poduzimate za poticanje raznolikosti na radnome mjestu?
Što se tiče mjera koje potiču raznolikosti, neke od njih su već definirane kroz Kolektivni ugovor, a odnose se na zabranu diskriminacije i zaštitu dostojanstva. Osim toga, kroz neke svoje akcije pokušavamo kod svojih zaposlenika osvijestiti važnost prihvaćanja raznolikosti po bilo kojoj osnovi, bilo da se radi o spolnoj ravnopravnosti, nacionalnosti, rasi, vjeri, seksualnom opredjeljenju i sl. Tako su, primjerice, zebre, neki prolazi i drugi objekti u vlasništvu tvrtke označeni bojama LGBT zajednice, čime jasno želimo dati do znanja da smo tvrtka koja ja potpuno otvorena i s nultom tolerancijom na iskazivanje bilo kakve vrste netrpeljivosti prema onima koju su na bilo koji način drugačiji.
I na kraju, što biste poručili hrvatskom gospodarstvenicima, zašto smatrate da je važno članstvo u HR PSOR-u?
Što se tiče članstva u HR PSOR-u, smatram da je ono dobar način za unaprjeđenje djelovanja na planu održivosti i društveno odgovornog poslovanja općenito. HR PSOR pruža mogućnosti za suradnju i razmjenu iskustava i ideja između članica, a rad njegovog vodstva omogućava vidljivost dobrih praksi hrvatskih tvrtki te upoznavanje s međunarodnim iskustvima i praksama.
#rgncgrupa #rgnc #regeneracija #hrpsor #održivost #poveljaoraznolikosti #hrio #D&I #raznolikost #uključivost #odgovornoposlovanje