Razvoj mreže za društveno odgovorno poslovanje
poslovni.hr, 9. prosinac 2010.
Negativna gospodarska kretanja ne bi se trebala negativno odraziti na društveno odgovorno poslovanje (DOP) tvrtki. Naime, upravo izazovno gospodarsko okruženje može biti prilika za afirmaciju i daljnje razvijanje programa strateškog DOP-a.
Međunarodna istraživanja ukazuju na činjenicu da recesija nije obeshrabrila tvrtke u njihovoj provedbi programa DOP-a te da tvrtke koje imaju kvalitetno razrađen program DOP-a i u recesiji ostvaruju dobre financijske rezultate. Također istraživanja potvrđuju da se recesija nije negativno odrazila na DOP, već upravo suprotno, tvrtke postaju sve više svjesne važnosti odgovornog poslovanja u postizanju održivog razvoja. Poslovni rezultati više nisu jedino mjerilo za vrednovanje uspješnosti tvrtke, već je važno da tvrtka ujednačeno vodi računa o svom društvenom i okolišnom utjecaju. Tako DOP predstavlja poslovni model i način upravljanja u kojem se profit ostvaruje na društveno odgovoran način koji treba redovito pratiti i mjeriti, a mjerenje uspješnosti društveno odgovornog programa omogućuje indeks DOP-a, metodologija za ocjenjivanje odgovornih praksi u poslovanju hrvatskih tvrtki koja je nastala prema uzoru na slične svjetske metodologije.
Indeks DOP-a
Metodologija definira niz kriterija za ocjenjivanje razine primjene društveno odgovornih praksi koji su podijeljeni u šest osnovnih područja: ekonomska održivost, uključenost društveno odgovornog poslovanja u poslovnu strategiju, radna okolina, zaštita okoliša, tržišni odnosi i odnosi sa zajednicom. I ove je godine hrvatskim tvrtkama, koje su prema kriterijima "Zlatne kune" ocijenjene kao najuspješnije, upućen poziv da u razdoblju od 29. studenoga do 31. prosinca ispune upitnik indeksa DOP-a. Upitnik sadrži 119 pitanja za velike i srednje te 61 pitanje za male tvrtke, a HGK i HR PSOR organiziraju besplatne edukativne radionice pod nazivom "Indeks DOP-a - kako ispuniti upitnik o društveno odgovornom poslovanju" kako bi pomogle tvrtkama da što lakše ispune upitnik. Upitnik se ispunjava na internetskoj stranici HGK na pozivu ili vlastiti zahtjev, a o samom projektu možete više doznati na
https://dop.hgk.hr.
Nagrade
Posebna vrijednost ovog indeksa je u tome što omogućava objektivnu procjenu praksi društveno odgovornog poslovanja i ukazuje na područja u kojima su daljnja unapređenja tih praksi moguća. Indeks DOP-a na kraju rezultira godišnjom nagradom koju HGK i HR PSOR zajednički dodjeljuju već treću godinu najuspješnijim tvrtkama. Nagrada indeks DOP-a dodijelit će se najodgovornijim i najuspješnijim hrvatskim tvrtkama u okviru "Zlatne kune" na temelju rezultata iz upitnika i odluke stručnog povjerenstva. Promocija indeksa DOP-a dio je projekta razvoja nacionalne mreže za društveno odgovorno poslovanje koji financira Europska unija. Partneri na projektu su Ekonomski fakultet u Zagrebu, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska udruga banka, Hrvatska udruga poslodavaca, Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj i UN Global Compact. Podupirajuće organizacije su Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, Odraz i Zelena akcija.