Regeneracija podržala Projekt Ilica: Q™Art
Regeneracija podržala Projekt Ilica: Q™Art

Piše: Vlatka Vužić
Projekt Ilica: Q™Art sveobuhvatnom modnom akcijom upozorio na važnost održivosti u modnoj industriji
Održivi razvoj i zaštita okoliša teme su koje su u razvijenim zemljama na stolu moćnika i donositelja odluka već duže vrijeme, dok su se u Hrvatskoj niz godina tek povremeno žizvlačile iz ladicaś u nekim prigodnim situacijama u kojima je važno ostaviti dojam da se prate europski i svjetski trendovi. Tek ovogodišnji predsjednički i parlamentarni izbori, možda više zbog imidža, a manje zbog stvarnog razumijevanja problematike, ali ipak, te su teme gurnuli u fokus javnosti pa se i u medijima češÄ‡e pojavljuju te se na tu temu izjašnjavaju razni, od stručnjaka do onih koji na sve teme imaju nešto za reći.
Modna industrija prepoznata je kao jedan od najvećih zagađivača i to je istina koju, kako ističe Ivana Nikolić Popović, inicijatorica Projekta Ilica: Q™Art i autorica koncepta Second Hand Fashion, čiju ljubav prema modi potvrđuje i činjenica da je diplomirala na Tekstilno “ tehnološkom fakultetu, nije ugodno čuti, ali ju treba prihvatiti i naći način kako se s njom uhvatiti u koštac i pokušati učiniti sve što je moguće kako bi se situacija osvijestila i popravila.

Važno je, kako ističe, napraviti prvi korak, djelovati na mikro razini, što su ona i njen tim odlučili napraviti u okviru Projekta Ilica: Q™Art, jer puno mikro uspješnih rješenja, može dovesti do jednog velikog, itekako potrebnog makro rješenja.
Projekt Ilica: Q™Art prvu je second hand reviju organizirao 2019. godine, angažirajući kao modele brojne poznate osobe koje su se uključile kako bi privukle još intenzivniji interes javnosti za ovu temu. Novo izdanje revije organizirano je u lipnju ove godine, da bi u rujnu, ovaj važan dio projekta dobio potpuni okvir jer su se aktivnosti koje su bile planirane još za ožujak, uspjele sa svim uključenim partnerima realizirati tijekom ljetnih mjeseci. Zagrebački holding je prihvativši ulogu partnera kroz svoju podružnicu Čistoća postavio kontejnere za tekstil na više lokacija u gradu, a među velikom količinom prikupljene odjeće studentice Tekstilno “ tehnološkog fakulteta su pod mentorstvom profesorice Ivane Bakal te profesora Marina Sovara odabrale komade koje će prekrojiti za svoje odabrane modele. Tvrtka adidas se također uključila kao partner i kreativnim studenticama omogućila da njihovim bijelim tenisicama udahnu drugi i drugačiji śart životť pa su tako neki modeli hodali u oslikanim tenisicama, neke su bile okićene perjem, neke pak ukrašene šljokicama... Jedino što im je bilo zajedničko jest da je svaki par bio unikatan pa su iz tog razloga, kao pravi umjetnički eksponati, nakon revije izložene u izlogu adidas dućana u centru grada Zagreba.
Reviju su nosila 24 modela, poznate osobe, ponovo zbog želje za što većom vidljivošÄ‡u i širenjem važne poruke o održivoj modi kao i tekstilnoj i modnoj industriji općenito. Uz odjeću koja je bila prekrajana za njih, prikupila se velika količina tekstila od kojeg je dio doniran Udruzi Fajter s kojom Projekt Ilica: Q™Art surađuje kako bi im pružio podršku i veću vidljivost za njihove aktivnosti, a još cijeli kamion tekstila koji je prikupljen na različitim zagrebačkim lokacijama, tvrtka Čistoća je shodno potpori projekta od strane Zagrebačkog holdinga, odvezla u Zabok u tvrtku Regeneracija koja se također priključila projektu ustvrdivši da je izuzetno društveno koristan i na razini poruke i što je još važnije, na razini stvarne akcije.

Regeneracija još od 2012. godine prikuplja tekstilni otpad te ga prerađuje u industrijski netkani tekstil (filc) i izvozi u brojne EU zemlje. S početnih 800 tona, došli su danas do 6 000 tona prikupljenog otpada godišnje, od čega čak 50 % moraju uvoziti što nažalost, potvrđuje činjenicu da se u Hrvatskoj i ovom vrstom otpada loše gospodari jer pretpostavka je da se na godišnjoj bazi u nas odbaci oko 80 000 tona tekstilnog otpada. Ova u pravom smislu riječi śmodna akcijať u okviru Projekta Ilica: Q™Art na mikro razini doprinijela je velikom pomaku ka osvještavanju problema i boljem stanju u brojkama, ali što je još važnije i u situaciji na terenu.
Sve informacije dobivene u suradnji s partnerima dodatno su potvrdile dubinu ove problematike pa je sada još i veći motiv da se ona provodi i dalje, u još većem obujmu i još intenzivnijom komunikacijom. Jer mi građani smo grad. Svaki grad u Hrvatskoj. A ako smo osviješteni o sebi, svojoj četvrti, svom gradu o svom gradu ćemo i brinuti. Na razne načine, a posebno brigom o zbrinjavanju otpada. Jer svoj grad trebamo (o)čuvati. Za sebe. I za generacije koje dolaze.